38.000 pengő a boldogság – Delila főpróbán jártunk a Centrál Színházban

Igazi nőnapi ajándék volt, hogy megnézhettem a Centrál Színház holnap debütáló Molnár Ferenc darabjának főpróbáját, a Delilát! Zseniális, fantasztikus, borítékolva a siker!

Ismét egy Molnár Ferenc darab és ismét Stohl Andrással. Ám itt mégsem ő az igazi főszereplő.

Minden sikeres férfi mögött áll egy nő. A nő mögött pedig a férfi felesége. Igaz ez a képlet Virág úrra is, a vidéki csárda tulajdonosára is, aki – miután sorsjátékon tetemes összeget nyert – hirtelen felkeltette beosztottjának, Ilonkának az érdeklődését. Így Virág felesége, a bájos Marianne a démoni Delilához méltóan kénytelen a női rafinéria teljes arzenálját bevetni. Molnár Ferenc bűbájos vígjátékának az ősbemutatója éppen 80 éve volt – ráadásul színházunk épületében, az akkori Pesti Színházban, olyan hajdani sztárokkal, mint Somlay Artúr, Darvas Lili, Muráti Lili és Mály Gerő.

Szegény Virág úr, azaz Stohl András, komolyan megsajnáltam és nem csak a darab végére, már közben is, hogy mennyire az orránál fogva lehetett vezetni. Mindenki tudott mindent, mindenki tisztában volt mindennel, egyedül ő volt teljesen rózsaszín ködben. Igazi női logikával áll szegény szemben, sőt, mindjárt kettővel is! Az Ilonkát játszó Trokán Nóra zseniálisan irányítja a kegyeiért küzdő két férfit, Virág úr felesége, Balsai Móni pedig nem adja a szeretett férjet csak úgy oda. Virág úrnak az eszét veszi a szerelem, így csak a bosszantó motorbiciklivel törődik, illetve annak gazdájával, Ilonka vőlegényével, akit Ódor Kristóf alakít.

Mindkét színésznő fantasztikus a szerepben, be is zsebelik a külön-külön tapsukat a nézőktől a szerepük szerint igazán fontos részeken. Stohl Andás pedig olyan arcokat vág, hogy nagyon-nagyon várom a főpróbán készült fotókat. 🙂 Igazi bősz oroszlán tényleg, valamint egy szerelmes férfi és egy elesett kisfiú keveréke.

„Bocsánat, hogy a csapos közbeszól” azaz, hogy Magyar Attila mindenbe beleüti az orrát, illetve a fülét. Nélküle nem lenne teljes a darab. Annyira tökéletes a szerepre, hogy ő is bezsebeli a nézőktől a saját tapsot.

Külön élmény volt, hogy a rendező, Puskás Tamás a mi sorunk mellett állt a darab nagy részében, onnan tartotta szemmel a szereplőit és a nézőket és láthatóan ugyan olyan jól szórakozott, mint mi. Biztosan nagyon izgult ő is, hogy milyen lesz a fogadtatás, hogy ülnek-e a poénok, de a nézők reakciója remélem megnyugtatta. Biztos vagyok benne, hogy hatalmas siker lesz és nagyon sokáig fogják játszani ezt a darabot.

Ami még hatalmas érdem és a színház és Puskás Tamás ötletét dicséri, hogy az átállások nem igazi szünettel vannak megoldva. Csak függöny le, pici világítás fel és jobb oldalon besétál két művész. Tőlük pedig gyönyörű előadásban hallhatjuk közben a Rózsafa virít dalt, Gats Éva énekel, harmónikán kíséri Weszely Ernő zongora- és harmónikaművész. Gyönyörű, szívbemarkoló és megható.

Tökéletes Molnár Ferenc vígjáték, ami ismét kicsit dráma is. Nem tudom, hogy csinálta, hogy ennyire képes volt megfogni férfi és nő kapcsolatát, hogy tudott ennyire belelátni a női lelkekbe és a viselkedések, játszmák miértjébe. Zseniális író, a Centrál Színházban pedig egy zseniális interpretációt láthatunk.

A darab közben felcsendülő dalok a Budapest Bár előadásában hallhatók. Így zárásképpen hallgassátok meg a Rózsafa virít dalt tőlük. Azt pedig biztosan mondhatom, hogy nézek én még Delilát a Centrál Színházban, viszem rá férjemet is legközelebb, mert ezt látni kell!